1. Sätt in din antennsladd i din TV
    Den antennsladd som suttit i boxen från Telenor kan du koppla direkt in i din TV. Om det inte går så se steg 5 i den här listan. Om du vet att det ska gå, men det ändå inte fungerar så kan du se steg 6 i denna lista.

  2. Byt källa på din tv
    Prova att byta källa på din tv med fjärrkontrollen eftersom digital-tv kan ligga på en annan källa. Det brukar finnas en knapp på din fjärrkontroll för att byta källa, den kan se ut som exemplen på bilden nedan. Hittar du knappen kan du testa att byta källa genom att trycka på den flera gånger. Eftersom tv-apparater fungerar olika, beroende på tillverkare eller modell, är det bra att titta i bruksanvisningen till din tv eller kontakta din tv-tillverkare om du är osäker på hur du byter källa.


  3. Gör en kanalsökning
    Ser du inga digitala kanaler kan du göra en kanalsökning (se bruksanvisningen till din tv eller kontakta din tv-tillverkare). Du vet att du tittar digitalt om du inte ser den rullande texten högst upp i tv-rutan längre. För att få in rätt lokala kanaler och nyheter kan du behöva ett nätverks-ID för just din ort, Stockholm har närverks-ID 41001.
  4. Kolla din tv-modell
    Nästan alla modernare tv-modeller (från ca 2008) har en inbyggd DVB-C-tuner och kan visa digital-tv. Säkerställ att din tv kan visa digital-tv. Läs annars i bruksanvisningen till din tv, eller kontakta din tv-tillverkare.
  5. Har du en äldre tv?
    Har du en äldre tv kan du behöva byta till en nyare modell eller komplettera din tv med en digitalbox. Digitalboxen kopplar du enkelt in till din tv. Läs mer om att köpa en digitalbox från Com Hem.
  6. Kolla din antennkabel
    Om du har ändrat till digital-tv men upplever en försämring av bilden kan du behöva byta antennkabel. Här kan du beställa en antennkabel som är testad och godkänd för digitala tv-signaler. Pris från 129 kr.