Felanmälan

Har något gått sönder? Gör en felanmälan

Det är viktigt att alla boende hjälps åt att anmäla fel så att skadan inte sprids och blir större. Meddela även styrelsen när du gör en felanmälan så att styrelsen hålls uppdaterad. Kontaktuppgifter till styrelsen hittar du längst ner på sidan.

Akutjour

Dygnet Fastighetsjour
  • 08 – 18 70 00

  • Endast kvällar och helger

Allvarliga problem som måste lösas direkt under kvällar (16:00-07:00) och helger.

OBS! Lägenhetsinnehavare som kallar på jourservice för fel som inte kräver omedelbar åtgärd får själva betala för kostnaden för jourutryckningen,

Exempel på ärenden som inte hanteras av jouren är: Stopp i tvättställ eller diskho, mindre elfel, dropp från kran, samt trasigt eller sönderslaget fönster etc.

Fastighetsskötaren

Cemi

Tekniska fel som till exempel belysning, portdörrar eller ventilation i allmänna utrymmen.

Du kan även lägga till ditt namn i porten och på brevlådan, byta telefonnummer i porttelefonen samt få inloggnings­uppgifter till tvättstugans bokningssystem via internet.

BRF-medlemar debiteras för exempelvis felsökning eller annan åtgärd i den egna lägenheten om det ligger utanför föreningens ansvar.

Fönster och Balkongdörrar

Mockfjärds

Om du upplever att någonting är fel eller att dina fönster och dörrar är sönder så gör en felanmälan till Mockfjärds.

Det kostar ingenting och de kommer kontakta dig för att boka in ett hembesök.

  • Dörren skrapar i tröskeln
  • Kondens mellan fönsterglasen
  • Svårt att öppna/stänga
  • Dörren går inte att haspa i öppet läge.

Tvättstugan

Entema

Har det uppstått problem med något i tvättstugan? Då kan du göra en felanmälan antingen via webben, eller ringa Entemas kundservice.

Hissar

Nacka hisservice
  • 020-41 80 00
  • info@nackahiss.se

Nacka hisservice har hand om våra hissar. De erbjuder jourverksamhet dygnet runt.

Tv

ComHem

ComHems kundtjänst svarar på alla dina frågor. Du hittar även mycket nyttig information på vår sida om TV.

Internet

Stockholms stadsnät

Föreningens internetleverantör är Stockholms stadsnät. Har du problem med ditt WIFI sitter oftast problemet lokalt i din lägenhet. Testa att starta om din router.

Felanmälan till Stockholms Stadsnät kan göras via telefon vardagar 8-22 och helger 10-18

Ekonomisk förvaltare

Nabo

Hit kan du vända dig om du har frågor om fakturor eller din månadsavgift. Inloggning till intranätet sker genom mobilt BankID.

Saknar du mobilt BankID kan du ansöka om inloggnings­uppgifter från styrelsen.

Du kan också begära lägenhets­utdrag och anmäla ägarförändringar. Via deras intranät kan du även ställa frågor och hitta dokument som berör dig och din lägenhet.

Kontakta styrelsen

Beställ extranycklar
Nyhetsbrev
Nyhetsbrev